HTML

Söröm

Utazások, életérzések sörrel a kézben...

Friss topikok

Linkblog

Az első kortyok - Paulaner Hefe-Weissbier

2010.12.19. 10:11 sörbíró

Megvallom őszintén, hogy sokat elmélkedtem azon, mi lenne a legméltóbb felütés egy ilyen jellegű blog elindításához, de a holland karácsonyi forgatag egy szempillantás alatt lezárta a kérdést. Ahogy sietős léptekekkel kerülgettem az embertömeget és hallgattam a Silent Night négyezerkilencszázötvenkettedik feldolgozását, látómezőmben felbukkant egy sörösüvegekkel telerakott árusítópult. Türelmetlen fékezések, kerülgetések és egy éles balkanyart követően jutottam el csak a célhoz. Gyors szemrevételezés után egy szempillantás alatt megláttam őt, vagy inkább azt, egy Paulaner Hefe-Weissbier búzasört, ami a maga kategóriájában világhírűnek számít. Miután telepakoltam a kis oldaltáskámat a deres üvegekkel, nem volt több keresnivalóm ezen a kirakodóvásáron.

Érdekes párhuzamot vettem észre a gyermeki türelmetlenség és a saját természetem között. Míg a gyermekek már az előszobában elkezdik bontani a nekik szánt játékot, amit szüleik nem engedtek meg az utca kellős közepén, addig jómagam is teljes menetfelszerelésben bontottam meg az első üveget a konyhában. 

A téli hideg kellő hőmérsékletre hűtötte le a búzasört, mely olyan könnyedén siklott a pohárba, mint egy kígyó. Már a kitöltés pillanatában orromba szállt az édes, intenzív illat, mellyet a végén majdnem tökéletesen elzárt az egyre keményedő habfedő. A nagyon ösztönző, hivogató illatfelhő mellett a szüretlen sörök jellegzetes homályos fénye is felbukkant a pohárban. Aztán az első korty után akkora elégedett sóhaj szökött ki belőlem, hogy azt még a szomszéd utcában is hallották. A mézédés, csalogató kortyot azonnal követi az erős íz, amely arra késztet, hogy azonnal nyeljem le a nedűt, amíg nem változik át egy agyafúrt, ravasz kígyóvá. Kicsit csalódottan vettem észre, hogy gyorsan elillant a dicsőített habkorona, de helyébe ott maradt az utolsó kortyig kísérő változatlan aroma, mely újabb üveg kinyitására késztette a már felmelegedett kezeimet.

Bár türelmetlenségemben üres gyomorba töltöttem a királyi nedűt, a Paulaner Hefe-Weissbier igazából a kiadós étkezések megfelelő kísérője, amikor hátradőlve, a hasunkat simogatva könyveljük el az élet szépségeit. Tiszta szívemből ajánlom.

Név: Paulaner Hefe-Weissbier
Típus: Búzasör
Alkoholtartalom: 5,5%
Származási ország: Németország

1 komment

Címkék: sör németország paulaner búzasör fehérsör

A bejegyzés trackback címe:

https://sorom.blog.hu/api/trackback/id/tr162525357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása